Bereik je doelstellingen

Met een groeistrategie bouwen aan de toekomst.

Zomaar iets online gaan doen, daar schiet je niet veel mee op. Wat Google Ads-advertenties aanzetten of lukraak beginnen met social media is niet alleen al ingewikkeld genoeg, maar zonder de juiste strategie hebben je activiteiten ook nog eens weinig tot geen nut. Het belangrijkste? Je moet weten wat je wilt bereiken. Doelstellingen. Wil je meer leads genereren? Nieuwe medewerkers werven? Wil je dat mensen direct overgaan tot een aankoop of herhaalaankoop zodra ze in jouw webshop belanden? Wil je meer mensen bereiken met jouw expertise over een bepaald onderwerp? Tijdens een strategiesessie helpen wij je om te bepalen hoe we jouw bedrijf online naar the next level brengen.

Vraag naar de mogelijkheden.

Wij kunnen een strategiesessie op jouw wensen laten aansluiten. Heb je alleen hulp nodig bij het vaststellen van een strategie, of wil je ook hulp bij de uitvoering daarvan. Wanneer je contact met ons opneemt, kunnen we je wensen bespreken en de aanpak kiezen die het beste bij je situatie past.

Neem contact op.

Neem contact op.

eric van schouwenburg“We bellen je binnen een werkdag.”
ERIC VAN SCHOUWENBURG

eric van schouwenburg“We bellen je binnen een werkdag.”
ERIC VAN SCHOUWENBURG

Waarom een groeistrategie bepalen?

Veel bedrijven “doen maar wat” als het gaat om online marketing. Sommige bedrijven doen nog niet of nauwelijks aan online marketing. Als er wel wat wordt gedaan, worden er vaak lukraak kanalen of marketingacties ingezet. Na enige tijd wordt dan een campagne weer de nek omgedraaid, omdat het onvoldoende of niets oplevert. Dan wordt er bijvoorbeeld geroepen dat adverteren op Facebook weinig oplevert. Dat is natuurlijk onzin. Stel, je wilt een zeilwedstrijd winnen. Je analyseert de situatie vooraf goed en brengt het deelnemersveld in kaart. Je bestudeert de wind en bepaalt een winnende koers. Maar tijdens het zeilen zul je continu bijsturen en zelfs van koers veranderen, omdat de wind van richting verandert, concurrenten een verrassende move maken of de omstandigheden anders zijn dan verwacht. Zodra je een proces volgt dat bestaat uit uitvoeren, analyseren, bijsturen en zodra het nodig is zelfs van koers veranderen, dan zul je een fantastische wedstrijd zeilen en misschien zelfs wel winnen. Dat werkt in online marketing exact hetzelfde. Geen verschil.

Zonder een goed doordachte groeistrategie zul je nooit het maximale resultaat uit je investering in online marketing halen. Groei zal niet het gevolg zijn. Zodra je online marketing een effectief onderdeel van je bedrijfsstrategie wilt maken en doelstellingen wilt realiseren, zul je eerst bepaalde zaken moeten analyseren om daarna een winnende koers te bepalen. Vervolgens is het super belangrijk om tijdens de uitvoering van de uitgedachte groeistrategie omstandigheden goed in de gaten te houden en continu bij te sturen op basis van data meten, analyseren en optimaliseren.

Aanpak MarketEagle.

Wij werken volgens onze eigen Goals, Grip, Grow-methode. Een beproefde aanpak om te kunnen groeien. Testen en data zijn daarin een belangrijk onderdeel. Zo kan het zijn dat we bijvoorbeeld verschillende target groups in hetzelfde kanaal testen om te zien waar we ons online het beste op kunnen richten om tot het maximale resultaat te komen. Er bestaat geen glazen bol en ieder project heeft altijd andere resultaten. Onze aanpak omvat een goed en helder proces om tot resultaat te komen en de maximale ROI op het beschikbare budget te realiseren.

We analyseren jouw bedrijf op alle onderdelen die van invloed kunnen zijn op het realiseren van de groeidoelstellingen. Zo wordt er uitgebreid gekeken naar de bestaande website en marketingactiviteiten en analyseren we alle beschikbare data. Op deze manier verzamelen we inzicht in wat er al goed gaat en waar nog groeikansen liggen. Dit is waardevolle input die we meenemen in de strategiesessie.

Vervolgens brengen we samen met de klant tijdens een strategiesessie de volgende onderdelen in kaart:

  • Waardepropositie
  • Marktsegmenten
  • Doelgroep op basis van (buyer) persona
  • Customer journey
  • Doelstelling(en)
  • Kanalen
  • Verdienmodel
  • Welke data (KPI’s) toont de voortgang aan

Daarnaast bespreken we ook de bedrijfscultuur, het budget en beschikbare resources (wie doet wat), de projectplanning en hoe het vervolg eruit ziet. Het doel is om een compleet beeld te krijgen, zodat we tijdens de sessie met elkaar de strategie kunnen bepalen waarmee we gericht tot groei kunnen komen. Na de strategiesessie werken we op het kantoor van MarketEagle de strategie uit in een realistisch, concreet en beknopt document. Zie het als een plan van aanpak.

Strategie akkoord, dan is het tijd om de mouwen op te stropen!

marketeagle aanpak flywheel

Tijdens de uitvoering van de marketingwerkzaamheden werken we volgens onze eigen Goals, Grip, Grow-methode. Dat is een data-gedreven marketingaanpak waarin alles draait om het behalen van de gestelde marketing- en/of salesdoelstellingen. Meten is weten en de data geeft ons aan of we op koers liggen en waar kansen liggen om te verbeteren. Dat geeft ons grip op de uitvoering en het resultaat. Zo wordt er voor iedere klant wordt een op maat gemaakte strategie ontwikkeld en uitgevoerd. Daarbij zorgt het repeterende Goals, Grip, Grow-proces ervoor dat we de juiste dingen doen om tot succes te komen.

Tijdens de uitvoering van de online marketingstrategie kunnen we bijvoorbeeld één of meerdere van de volgende expertises inzetten om tot het gewenste resultaat te komen:

  • WordPress-website bouwen
  • Contentcreatie
  • SEO copywriting
  • Contentmarketing
  • SEO (zoekmachine optimalisatie)
  • Google Ads (SEA)
  • Retargeting
  • Marketing- en salesfunnel inrichten
  • Landingspagina’s bouwen
  • Applicaties bouwen
  • Online advertising
  • Social media marketing
  • A/B-testen voor meer conversies
  • LinkedIn-leadgeneratie
  • LinkedIn recruitment
  • Marketing automation
  • E-mailmarketingcampagnes
  • Data-dashboards inrichten om KPI’s te monitoren
  • Snelle hosting
  • Domeinnaamregistratie

Uiteraard is het bovenstaande slechts een voorbeeld ter illustratie. Voor iedere klant worden op maat de juiste marketingmiddelen ingezet. Deze moeten altijd passend zijn bij het bedrijf, de gestelde doelstellingen en beschikbare resources. Zoals aangegeven werken wij in een strategie altijd vanuit de customer journey. Deze zal tijdens de uitvoering dan ook centraal staan.

Tijdens de start van de marketingwerkzaamheden beginnen we altijd direct met het verzamelen van data. De analyse van deze data geeft ons de inzichten waarmee we de uitvoering kunnen optimaliseren. Het Goals, Grip, Grow-proces bestaat uit uitvoeren, leren en optimaliseren. Zo zorgen we er voor dat we de aanpak steeds verder verfijnen en nog betere resultaten kunnen behalen. Meten is weten.

Groep mensen werkt samen aan een groeistrategie tijdens een strategiesessie.

Enkele van onze klanten.

bernhaege advocaten logo
biologische tandarts logo
supportpoints white logo
nederlandse dakdekkers associatie logo
emdrlab. logo
columbus republic logo

Geïnteresseerd?

Wil je meer weten over hoe wij je kunnen helpen met een online strategie? We zijn benieuwd naar jouw doelstellingen. Neem gerust contact op via het contactformulier of bel 030 – 767 21 69.