Bereik je doelstellingen
Met een groeistrategie bouwen aan de toekomst.
Zomaar iets online gaan doen, daar schiet je niet veel mee op. Wat Google Ads-advertenties aanzetten of lukraak beginnen met social media is niet alleen al ingewikkeld genoeg, maar zonder de juiste strategie hebben je activiteiten ook nog eens weinig tot geen nut. Het belangrijkste? Je moet weten wat je wilt bereiken. Doelstellingen. Wil je meer leads genereren? Nieuwe medewerkers werven? Wil je dat mensen direct overgaan tot een aankoop of herhaalaankoop zodra ze in jouw webshop belanden? Wil je meer mensen bereiken met jouw expertise over een bepaald onderwerp? Tijdens een strategiesessie helpen wij je om te bepalen hoe we jouw bedrijf online naar the next level brengen.
Vraag naar de mogelijkheden.
Wij kunnen een strategiesessie op jouw wensen laten aansluiten. Heb je alleen hulp nodig bij het vaststellen van een strategie, of wil je ook hulp bij de uitvoering daarvan. Wanneer je contact met ons opneemt, kunnen we je wensen bespreken en de aanpak kiezen die het beste bij je situatie past.
Waarom een groeistrategie bepalen?
Veel bedrijven “doen maar wat” als het gaat om online marketing. Sommige bedrijven doen nog niet of nauwelijks aan online marketing. Als er wel wat wordt gedaan, worden er vaak lukraak kanalen of marketingacties ingezet. Na enige tijd wordt dan een campagne weer de nek omgedraaid, omdat het onvoldoende of niets oplevert. Dan wordt er bijvoorbeeld geroepen dat adverteren op Facebook weinig oplevert. Dat is natuurlijk onzin. Stel, je wilt een zeilwedstrijd winnen. Je analyseert de situatie vooraf goed en brengt het deelnemersveld in kaart. Je bestudeert de wind en bepaalt een winnende koers. Maar tijdens het zeilen zul je continu bijsturen en zelfs van koers veranderen, omdat de wind van richting verandert, concurrenten een verrassende move maken of de omstandigheden anders zijn dan verwacht. Zodra je een proces volgt dat bestaat uit uitvoeren, analyseren, bijsturen en zodra het nodig is zelfs van koers veranderen, dan zul je een fantastische wedstrijd zeilen en misschien zelfs wel winnen. Dat werkt in online marketing exact hetzelfde. Geen verschil.
Zonder een goed doordachte groeistrategie zul je nooit het maximale resultaat uit je investering in online marketing halen. Groei zal niet het gevolg zijn. Zodra je online marketing een effectief onderdeel van je bedrijfsstrategie wilt maken en doelstellingen wilt realiseren, zul je eerst bepaalde zaken moeten analyseren om daarna een winnende koers te bepalen. Vervolgens is het super belangrijk om tijdens de uitvoering van de uitgedachte groeistrategie omstandigheden goed in de gaten te houden en continu bij te sturen op basis van data meten, analyseren en optimaliseren.
Aanpak MarketEagle.
Wij werken volgens onze eigen Goals, Grip, Grow-methode. Een beproefde aanpak om te kunnen groeien. Testen en data zijn daarin een belangrijk onderdeel. Zo kan het zijn dat we bijvoorbeeld verschillende target groups in hetzelfde kanaal testen om te zien waar we ons online het beste op kunnen richten om tot het maximale resultaat te komen. Er bestaat geen glazen bol en ieder project heeft altijd andere resultaten. Onze aanpak omvat een goed en helder proces om tot resultaat te komen en de maximale ROI op het beschikbare budget te realiseren.