Kennismaken? 085 130 64 58 - info@marketeagle.nl

Blog

Google Mijn Bedrijf: Je online visitekaartje
||
Om goed vindbaar te zijn in Google, is het belangrijk om aan zoekmachine optimalisatie (SEO) te doen. Hierdoor wordt je organisch beter vindbaar in de zoekmachines. Een zeer belangrijk middel om je organische vindbaarheid te boosten, is het aanmaken van een bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf (GMB). Wat is GMB en hoe zorgt het er precies voor dat je beter vindbaar bent online?
Lees verder
Bereik een jonge doelgroep met Snapchat voor bedrijven
||,
Snapchat kende het afgelopen kwartaal meer dan 200 miljoen actieve gebruikers per dag. Het platform is vooral populair bij de doelgroep van een jonge leeftijd en is nog steeds groeiende in aantal gebruikers. Ook veel bedrijven zijn actief op Snapchat. Welke opties zijn er precies voor bedrijven om Snapchat in te zetten voor online marketing?
Lees verder
Meer volgers op je LinkedIn bedrijfsprofiel? LinkedIn Tips & Tricks
||
Met ruim 645 miljoen leden uit meer dan 200 landen en gebieden is LinkedIn het grootste professionele netwerk ter wereld. Ondanks de grootte van het netwerk kan het lastig zijn om veel volgers op je bedrijfspagina te krijgen. Hoe kun je jouw bedrijfspagina optimaliseren en voor meer volgers zorgen?
Lees verder
Van Eilandjesmarketing naar Formule 1 strategie!
||
Veel bedrijven “doen maar wat” als het gaat om online marketing. Of soms doen bedrijven wel al wat aan (online) marketing maar ontbreekt het aan een heldere doelstelling en een doordachte groeistrategie. Daarmee zul je dan ook nooit het maximale resultaat behalen. Door het growth hacking proces te vergelijken met Formule 1 races, wordt in dit blog duidelijk gemaakt hoe je als bedrijf kan groeien door online de juiste dingen te doen.
Lees verder
Wat is Content Marketing? Succesvol je doelen behalen!
||
Als je jouw bedrijf wil laten groeien, door bijvoorbeeld meer conversies of naamsbekendheid te krijgen, dan kom je niet om content marketing heen. Veel bedrijven geven er fors geld aan uit al is dat vaak zonder helder doel en een doordachte strategie. Wat het dan oplevert (ROI) is vaak niet duidelijk. In dit blog leggen we uit wat het doel is van content marketing, hoe het werkt en hoe je het doordacht aanvliegt.
Lees verder
Storytelling: krachtig je boodschap overbrengen
||
Verhalen bestaan al sinds het ontstaan van de mensheid. Vandaag de dag zijn verhalen nog net zo aanwezig en belangrijk als dat ze vroeger waren. Eigenlijk is dit helemaal niet gek, verhalen zijn niet alleen een effectieve manier waarop informatie wordt overgedragen, het is ook leuk om verhalen te horen of lezen. In dit blog bespreken we hoe verhalen en storytelling in het bijzonder in de online marketing scène worden ingezet om bepaalde boodschappen over te brengen.
Lees verder
Hoe kan ik mijn bedrijf laten groeien?
||
Iedere ondernemer wil zijn bedrijf laten groeien. Vaak denken we direct aan groei van winst. Dit is echter het doel en om daar te komen zul je verschillende activiteiten moeten uitrollen. Omdat je je tijd en resources maar één keer kan inzetten is het zaak dat je dit zo efficiënt mogelijk doet met als doel het hoogst haalbare resultaat. Daarnaast is het de vraag welke doelen je gaat formuleren die zullen zorgen dat je het gewenste resultaat bereikt. Onderstaande zaken gaan je sowieso verder helpen om jouw bedrijf te laten groeien.
Lees verder
Tips & Trics: een Vindbare en Pakkende Online Tekst Schrijven
||
Een goede online tekst schrijven is een kunst, maar gelukkig wel een kunstvorm die je jezelf kunt aanleren. Het handige is namelijk dat er eindeloos veel tips en tricks voor zijn. Heb je nou zelf nog nooit een webtekst geschreven of überhaupt al heel lang geen verhaal op papier gezet? Dan leggen we je in dit artikel uit hoe je met structuur, een aantal modellen, zoekwoordenoptimalisatie (ook wel search engine optimization of SEO genoemd) en een prettige leesbaarheid ervoor kan zorgen dat mensen jouw tekst vinden én tot de laatste punt lezen.
Lees verder
Wireframe: wat kun je er mee?
||
Bij het ontwikkelen van een website is het handig om niet meteen met het eindproduct te beginnen. Dit klinkt logisch, maar je website ontwikkelen gaat stapsgewijs. Het is makkelijk om meteen op aspecten van het visuele design in te gaan, omdat het leuk is om daarmee bezig te zijn. Echter is de functionaliteit van je website minstens net zo belangrijker. Een wireframe is de eerste stap voorafgaand aan het design en de ontwikkeling. Lees hier meer over wat het precies zijn en hoe jouw bedrijf wireframes kan gebruiken.
Lees verder
Maak je website beter vindbaar met Long Tail Keywords
||
Je wil ervoor zorgen dat je de juiste doelgroep aantrekt voor jouw product of service. Dit kun je doen door de content op je website te optimaliseren op Long Tail Keywords. Met behulp van specifieke tools kun je achterhalen op welke zoekwoorden nog niet veel relevante zoekresultaten (concurrentie) zijn. Je kan daarop inspelen en zo het ‘gat dichten’ op dat onderwerp. Door landingspagina’s te optimaliseren voor deze Long Tail Keywords heb je een grote kans dat iemand jouw pagina vindt en ook daadwerkelijk converteert of contact met je opneemt. Weten wat Long Tail keywords precies zijn en wat jij er mee kunt?
Lees verder