Kennismaken? 085 130 64 58 - info@marketeagle.nl

Meer volgers op je LinkedIn bedrijfsprofiel? LinkedIn Tips & Tricks

Met ruim 645 miljoen leden uit meer dan 200 landen en gebieden is LinkedIn het grootste professionele netwerk ter wereld. Ook veel bedrijven maken een profiel aan op LinkedIn, omdat er veel mogelijkheden zijn om met de beoogde doelgroep in contact te komen. Ondanks de grootte van het netwerk kan het lastig zijn om veel volgers op je bedrijfspagina te krijgen. Hoe kun je jouw bedrijfspagina optimaliseren en voor meer volgers zorgen? Hieronder bespreken we LinkedIn tips die jouw bedrijf op weg gaan helpen.

Maak de pagina compleet

Een compleet ingevulde pagina kan wel tot 30% meer bezoekers leiden. Veel bedrijven vullen niet alle gegevens in op hun bedrijfsprofiel. De gegevens die vaak niet worden ingevuld zijn:

  • Onder het kopje “Overzicht” vind je een veld genaamd “Beschrijving”. Hier kun je de kernwaardes, USP’s en relevante keywords die jouw bedrijf omschrijven delen met je doelgroep.
  • Onder het kopje “Overzicht” vind je ook velden als website, telefoon, bedrijfstak, bedrijfsgrootte, etc.
  • Het bedrijfslogo is vaak afwezig of niet in het juiste formaat geüpload.

Creëer relevante content

De beste manier om nieuwe volgers te krijgen (en deze te behouden), is door relevante content te publiceren. Met content probeer je ervoor te zorgen dat je doelgroep jouw bedrijf ziet als een betrouwbare partij, die de oplossing biedt voor het probleem of de behoefte die zij hebben. Het is aan te raden op een consistent ritme posts te publiceren, zodat je doelgroep (voldoende) vaak in contact komt met je bedrijf. Nog een van onze LinkedIn tips voor je content is het toevoegen van een afbeelding of video. Die krijgen over het algemeen twee keer zoveel reacties als posts zonder afbeelding of video.

Laat je werknemers aansluiten

Volgens LinkedIn hebben werknemers meestal wel tien keer meer connecties als dat een bedrijf volgers heeft. Werknemers zijn de grootste voorstanders en pleiters van je bedrijf. Laat je werknemers je bedrijfsprofiel volgen en ze zullen content van je bedrijf liken of zelfs delen. Zo kun je in de connecties van je werknemers duiken. Daarnaast is het handig als werknemers hun positie bij het bedrijf toevoegen op hun profiel. Je bedrijfspagina is dan gelinkt als werk- of opdrachtgever met deze persoonlijke profielen.

Probeer zo interactief mogelijk te zijn

Natuurlijk wil je voornamelijk je eigen content delen op jouw bedrijfsprofiel, maar ook het delen van goede content van anderen kan waardevol zijn. Als de content aansluit bij de informatiebehoefte of het probleem van de klant, dan zullen jouw volgers dat ook interessant vinden. Zodra je actief aanwezig bent en waardevolle bijdrage doet aan discussies werk je aan je autoriteit en zichtbaarheid. Bovendien zou je het ook waarderen als andere mensen jouw posts delen, zodat het bereik groeit.

Ben actief aanwezig in groepen

Als bedrijf kun je actief zijn in verschillende LinkedIn groepen die op dezelfde doelgroep inspelen of zijn opgericht rondom een onderwerpen en te maken hebben met de industrie van je bedrijf. In deze groepen worden vragen gesteld door en veel genetwerkt tussen collega’s, professionals, experts en geïnteresseerden. Meedoen in een groepsdiscussie leidt tot meer weergaven van je bedrijfsprofiel. Bovendien als je waardevolle en relevante reacties plaatst in deze discussies, werk je aan je autoriteit.

Begin met een strategie

We zien vaak dat er bedrijven aan social media profielen en campagnes beginnen zonder voorbedachte strategie. Er wordt dan simpelweg een bedrijfsprofiel aangemaakt die incompleet is en waar geen content op wordt geplaatst. Bij MarketEagle kunnen we helpen met het maken van strategie en content die erop gericht is om jouw doelgroep te bereiken via LinkedIn (en andere social media kanalen). Wil je een bedrijfsprofiel aanmaken of heb je deze al en wil je naast deze LinkedIn tips daadwerkelijk je bedrijfsdoelstellingen gaan bereiken? Neem dan nu contact met ons op en plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in. Wij zijn benieuwd naar jouw doelstellingen.