Google is veruit de meest gebruikte en belangrijkste zoekmachine ter wereld. De vindbaarheid van je content is voornamelijk afhankelijk van hoe deze zoekmachine geoptimaliseerd is (SEO). Echter heeft dit alleen betrekking op de organische vindbaarheid van je pagina’s. Een aanvullend middel om meer bezoekers naar je website te krijgen, is zoekmachine adverteren (SEA). Door te adverteren in Google kun je zelf bepalen op welke zoekwoorden de advertentie getoond moet worden. Voor de geadverteerde zoekresultaten wordt voornamelijk Google Ads (voorheen Google Adwords) gebruikt. Wanneer je op Google een zoekopdracht doet, worden bovenaan de geadverteerde resultaten getoond. Op deze manier zien zoekers de meest relevante advertentie als eerste resultaat.

Hoe gaat zoekmachine adverteren in zijn werk?

Op basis van hoe relevant het gezochte onderwerp is, worden zoekresultaten getoond. Je kunt je voorstellen dat op het zoekwoord ‘restaurant’ meer wordt gezocht dan op ‘instrumentenbouwer Hans de Louter’. Dit heeft als gevolg dat het relatief duurder is om te adverteren op het zoekwoord restaurant. Ook zullen er meer bedrijven zijn die op dat zoekwoord willen adverteren. Dan neemt de concurrentie toe. Verder is het zaak om je landingspagina zo goed mogelijk geoptimaliseerd te hebben op het specifieke onderwerp waarop je adverteert. Dat doe je door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Want daarmee zorg je voor relevantie en zul je hoger in de geadverteerde resultaten komen.

Hoeveel kost zoekmachine adverteren in Google Ads?

Google Ads hanteert het “Pay Per Click” (PPC) principe. Hierdoor betaal je pas zodra iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Om binnen je budget een optimaal resultaat te creëren, is het belangrijk de juiste zoekwoorden te bepalen. Het kan zijn dat bepaalde zoekwoorden erg populair zijn, waardoor de kosten per klik ook hoger zijn. Door creatief om te gaan met relevante zoekwoorden of combinaties van zoekwoorden, kun je met weinig budget een goed resultaat halen.

De kwaliteit van je advertentie

Je campagne in Google Ads (of Bing Ads) is afhankelijk van de kwaliteit van je advertentie. Past deze goed bij de zoekopdracht van de gebruiker? Is het zoekwoord relevant? Komt de landingspagina overeen met het zoekwoord? Wanneer dit zo is dan sluit de pagina goed aan bij de zoekopdracht van de zoeker. Zo zorgt over het algemeen een hogere positie van de advertentie voor een hogere klikratio.

Wat MarketEagle je kan bieden

Hoe verbeter je de conversie? Hoe beheer je de advertentiecampagne optimaal binnen het budget? Stuk voor stuk belangrijke vragen. Het vergt veel aandacht en tijd om een maximaal rendement op je investering in de advertentiecampagne te halen. Daarom bieden wij onze klanten ondersteuning bij zowel het opzetten als het beheren van de Google Ads campagne. Dit betekent dat wij dagelijks de resultaten bekijken, analyseren en waar nodig de campagne bijsturen. Het doel is een maximaal resultaat (ROI) op de investering in zoekmachine adverteren.

Hoe helpt MarketEagle met zoekmachine adverteren?

Op welke manier bereik je de meeste mensen met het beschikbare budget? Hoe realiseer je een hogere conversie? Hoe zorg je voor een lagere kosten per klik prijs (CPC)? Wij hebben ervaring met het opzetten van zoekmachine advertentiecampagnes in Google Ads. Door de campagne effectief op te zetten behaal je een hoger rendement op je investering. Wij zorgen er in overleg voor dat de campagne goed aansluit bij jouw doelgroep en de propositie van de opdrachtgever. Hierdoor hoef je je geen zorgen te maken en zijn uw online marketingactiviteiten in goede handen.

Campagne rapportage: meten, analyseren en optimaliseren

Om maximaal rendement te halen uit jouw advertentie, is het zaak om je search engine advertising te optimaliseren. Onze specialisten hebben veel ervaring op het gebied van online marketing en kunnen relevant verkeer naar jouw website halen. Wij zorgen dat de campagne data goed gemeten wordt. Vervolgens zullen we de campagne telkens analyseren en waar nodig optimaliseren. Uiteraard koppelen we periodieke resultaten uit Google Analytics aan je terug in een overzichtelijke rapportage. Dit doen we zodat jij op de hoogte blijft en weet hoe je campagne het doet en wat het oplevert.

Meer weten over online adverteren?

Wil je weten welke mogelijkheden online adverteren in jouw situatie biedt? Meer relevante traffic en potentiële klanten naar je website halen? Wij zijn benieuwd naar jouw doelstellingen. Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie. Dan kijken we samen met jou naar de beste opties om je online marketing te verbeteren.

Eric van Schouwenburg
Eric van Schouwenburg
Heb je een vraag over de groei van jouw bedrijf?