Kennismaken? 085 130 64 58 - info@marketeagle.nl

Weten hoe web analytics bijdraagt aan bedrijfsgroei?

verschillende data in analytics

Na het opzetten van je website is het zaak om te onderzoeken wat het gedrag van je bezoekers is. Welke pagina’s zijn het meest bekeken? Via welke zoektermen zijn deze bezoekers naar je website geleid? Zijn het nieuwe of terugkerende bezoekers? Om hierachter te komen kan je gebruik maken van web analytics. Wij maken hierbij voornamelijk gebruik van Google Analytics. Dit is een van de meest complete gereedschappen om je statistieken te kunnen inzien. Het is belangrijk om te zien of doelstellingen behaald worden. In Google Analytics kun je gemakkelijk doelen inrichten en hiermee meten of de strategie die uitgevoerd wordt succesvol is of moet worden getweakt.

Een voorbeeld van een doel is bijvoorbeeld het aantal bezoekers dat minimaal een bepaalde duur op een pagina verblijft of het invullen van een contactformulier.

Wat kun je leren van web analytics?

De data die door middel van web analytics te achterhalen valt, worden gepresenteerd in overzichten of te maken dashboards. Deze kunnen worden ingedeeld in verschillende categorieën op basis van je eigen voorkeur. Voorbeelden van categorieën en de type data die daarin te vinden valt zijn:

Bezoekersgegevens:

  • aantal bezoeken
  • nieuwe of terugkerende bezoekers
  • tijdstippen van bezoeken
  • welke browser of apparaat (computer of mobiel) gebruiken bezoekers

Bezoekersgedrag

  • aantal bezochte landingspagina’s
  • bezoektijd op deze pagina’s
  • hoeveel pagina’s per bezoeker bezocht
  • bounce rate (bezoekers die maar één pagina bekijken)

Campagne data

  • welke campagnes de bezoekers trekken
  • welke websites of kanalen bezoekers doorverwezen
  • welk gezocht keyword leidt tot een bezoek
  • welk (sociaal) medium het meeste bezoekers genereerde

Hoe MarketEagle je kan helpen

Wij zorgen ervoor dat jij de juiste rapportages kan zien en leggen daarbij uit wat de cijfers nu precies betekenen voor je. Zo kun je precies zien hoe bezoekers zich gedragen op je website en waar eventueel obstakels zitten. Wij hebben de ervaring om deze data juist te interpreteren en in een overzichtelijke manier aan je terug te koppelen. Ons motto is meten = weten. Door data te verzamelen en deze te interpreteren kunnen we optimalisaties doen op je website. Zo genereren we meer vindbaarheid in zoekmachines, verbeteren we de User Experience (UX) en daarmee meer bezoekers die (kunnen) leiden tot conversies.

Maatwerk tot in de details

Als growth marketing bureau werken wij met een vaste aanpak waarin we voortdurend leren & optimaliseren. De data-gedreven marketing aanpak zorgt ervoor dat we data verzamelen. Data-analyses vanuit verschillende bronnen geven inzichten waarmee we de uitvoering verder kunnen optimaliseren. Meten is weten.

“Aantoonbaar is met dank aan MarketEagle het aantal nieuwe cliënten toegenomen. Het bureau voor iedereen die online het verschil wil maken.”

Annelies Jansen
Bernhaege Advocaten

“Online vindbaarheid en onze aanmeldingsprocedure zijn sterk verbeterd t.o.v. oude situatie wat heeft geleid tot enorme groei van nieuwe cliënten.”

Peter Dros
Biologische Tandarts

“Om meer kwalitatieve sollicitanten te kunnen werven, hebben wij samen met MarketEagle een nieuwe website gebouwd. Het eindresultaat mag er zijn.”

Bram Adriaans
2Contact