Conversieratio naar 85%

Nieuwe aanmeldingen.

De Biologische Tandarts is een tandartsenpraktijk voor holistische tandheelkunde waar het gebit als onderdeel van de totale mens gezien wordt. Tussen tanden, kiezen en organen bestaat een wisselwerking. Daarom onderzoekt de Biologische Tandarts de stoorvelden in de mond en welke invloed die hebben op het lichaam. De doelgroep kenmerkt zich door mensen die (enigszins) bewust leven en zich aangesproken voelen tot de visie van de holistische tandheelkunde.

biologische tandarts peter dros

Over de Biologische Tandarts.

De Biologische Tandarts Kerkdriel is een tandartsenpraktijk voor holistische tandheelkunde waar het gebit als onderdeel van de totale mens gezien wordt. Tussen tanden, kiezen en organen bestaat een wisselwerking. Daarom onderzoekt de Biologische Tandarts de stoorvelden in de mond en welke invloed die hebben op het lichaam. De doelgroep kenmerkt zich door mensen die (enigszins) bewust leven en zich aangesproken voelen tot de visie van de holistische tandheelkunde.

“Enorme aanwas van nieuwe cliënten.”

“Ook in de zorg is inmiddels sprake van concurrentie. Op basis van een strategiesessie met MarketEagle is een grondige inventarisatie van onze wensen en mogelijkheden gedaan. Als onderdeel van de groeistrategie zijn twee nieuwe websites voor Mondzorg Maasdriel en Biologische Tandarts gebouwd. Zo zijn vindbaarheid, duidelijkheid en de aanmeldingsprocedure sterk verbeterd t.o.v. oude situatie. Dit heeft geleid tot enorme aanwas van nieuwe cliënten voor beide praktijken. MarketEagle is al jaren sparringpartner voor ons als het gaat om richting bepalen waar ik met mijn praktijken heen wil.”

peter dros biologische-tandartsPETER DROS
Eigenaar, Biologische Tandarts

Klantvraag.

De Biologische Tandarts heeft MarketEagle benaderd en de ambitie uitgesproken om te groeien door het werven van meer nieuwe cliënten in de praktijk. Belangrijk uitgangspunt daarbij was dat de nieuwe cliënten wel passen bij de holistische ziens- en werkwijze van De Biologische Tandarts. Dat klinkt logisch, maar was in deze case extra duidelijk door de klant aangegeven. De reden daarvoor is dat deze holistische aanpak en ook het kostenplaatje dat daarbij hoort, in veel gevallen anders is dan je zou verwachten bij een reguliere tandartspraktijk.

Het aanspreken en werven van de juiste doelgroep is een belangrijke doelstelling. Zo kwamen te veel mensen, die zich via de oude website aanmeldden, er tijdens het persoonlijke intakegesprek achter dat zij geen match waren met de holistische werkwijze. Ofwel, de doelgroep die werd aangetrokken was niet scherp genoeg. Het gevolg daarvan was  dat er onnodig veel tijd werd besteed aan intakes die niet leidden tot nieuwe cliënten. Dat was zonde van de tijd van zowel de potentiële cliënten als van de tandartspraktijk.

Tenslotte is MarketEagle ook nog gevraagd om een oplossing te vinden voor de volgende situatie. Veel mensen stelden via het contactformulier op de oude website een complexe zorgvraag. Het bestuderen van deze complexe situaties en het geven van een goed advies vergden substantieel veel tijd van de tandarts in een stadium waarin die mensen nog geen cliënt waren. Vervolgens gingen veel mensen met het uitgebreide advies aan de haal en lieten bij een andere tandartsenpraktijk (zowel in binnen- als buitenland) een behandeling uitvoeren. In sommige gevallen zelfs gebaseerd op de zienswijze en het advies van de Biologische Tandarts.

Met deze uitdagingen zijn MarketEagle en De Biologische Tandarts samen aan de slag gegaan.

Strategie.

Om deze doelstellingen te bereiken is het project gestart met een strategiesessie. Voorafgaand aan de strategiesessie is een zoekwoordenonderzoek (keywordonderzoek) uitgevoerd, beschikbare data bekeken en een concurrentieanalyse uitgevoerd. Tijdens de sessie zijn we dieper ingegaan op de beschikbare data, doelgroep (o.b.v. persona’s), customer journey, doelstellingen en zijn verwachtingen van de klant en planning besproken. Daarnaast is het aanmeldingsproces voor nieuwe cliënten en de mogelijkheid om een informatieaanvraag te doen via de website uitvoerig besproken.

Aanpak.

Op basis van de strategiesessie is besloten om de doelstellingen te bereiken door het bouwen van een nieuwe website die goed vindbaar is in de zoekmachines, de besproken doelgroep op de juiste manier aanspreekt en tot nieuwe kwalitatieve aanmeldingen leidt. Daarnaast is er gekozen voor een webdesign dat een biologische en gezonde leefstijl uitstraalt.

Er is een zelftest ingericht waarmee bezoekers op de website kunnen testen of de holistische aanpak bij hen past. Daarbij is de aanmeldprocedure zo ingericht dat het werkt als een filtermechanisme om de kwaliteit van de aanmeldingen te verbeteren.

Daarnaast is er een FAQ-pagina gemaakt en de mogelijkheid om een (betaald) consult aan te vragen. Daarmee is een oplossing geboden om niet-cliënten van goede basisinformatie te voorzien in een vroeg stadium. Is er meer advies nodig, dan kan op de website gekozen worden voor een betaald consult.

Resultaat.

Het resultaat van ons voortdurende partnership met De Biologische Tandarts is een goed functionerende website die op (voor de doelgroep) belangrijke keywords hoog scoort in de Google-ranking. De nieuwe website genereert een structurele aanwas van nieuwe aanmeldingen die kwalitatief goed zijn. Dit zorgt ervoor de praktijk een structurele aanwas van nieuwe cliënten kan verwelkomen en de groeidoelstellingen kan realiseren.

De kwaliteit van de mensen die zich aanmelden is substantieel verbeterd met een conversiepercentage van 85% van aanmelding naar cliënt. Daarnaast is er een tijdsbesparing gerealiseerd door een efficiënter intakeproces dat begint op de website. Nu zijn medewerkers met name bezig met werkzaamheden voor kwalitatieve klanten die passen bij de holistische aanpak.

Goals Grip Grow

Behaalde resultaten.

+89%

Groei van online conversie.

Nr. 1 ranking-posities

8+ nr. 1 ranking-posities in Google-zoekmachine.

Meer groeipotentieel benutten?

Vertel ons je doelstellingen. Dan analyseren wij welke onbenutte groeikansen er zijn.