Kennismaken? 085 130 64 58 - info@marketeagle.nl

Biologische Tandarts.

Structurele aanwas van nieuwe cliënten

Context

De Biologische Tandarts is een tandartsenpraktijk voor holistische tandheelkunde waar het gebit als onderdeel van de totale mens gezien wordt. Tussen tanden, kiezen en organen bestaat een wisselwerking. Daarom onderzoekt de Biologische Tandarts de stoorvelden in de mond en welke invloed die hebben op het lichaam. De doelgroep kenmerkt zich door mensen die (enigszins) bewust leven en zich aangesproken voelen tot de visie van de holistische tandheelkunde.

Uitdaging

De Biologische Tandarts heeft MarketEagle benaderd en de ambitie uitgesproken om te groeien door het werven van meer nieuwe cliënten in de praktijk. Belangrijk uitgangspunt daarbij was dat de nieuwe cliënten wel passen bij de holistische ziens- en werkwijze van De Biologische Tandarts. Dat klinkt logisch, maar was in deze case extra duidelijk door de klant aangegeven. De reden daarvoor is dat deze holistische aanpak en ook het kostenplaatje dat daarbij hoort, in veel gevallen anders is dan je zou verwachten bij een reguliere tandartspraktijk. Het aanspreken en werven van de juiste doelgroep is een belangrijke doelstelling. Zo kwamen te veel mensen, die zich via de oude website aanmeldde, er tijdens het persoonlijke intakegesprek achter dat zij geen match waren met de holistische werkwijze. Ofwel, de doelgroep die werd aangetrokken was niet scherp genoeg. Het gevolg daarvan was  dat er onnodig veel tijd werd besteed aan intakes die niet leidden tot nieuwe cliënten. Dat was zonde van de tijd van zowel de potentiële cliënten als van de tandartspraktijk.

Tenslotte is MarketEagle ook nog gevraagd om een oplossing te vinden voor de volgende situatie. Veel mensen stelden via het contactformulier op de oude website een complexe zorgvraag. Het bestuderen van deze complexe situaties en het geven van een goed advies vergden substantieel veel tijd van de tandarts in een stadium waarin die mensen nog geen cliënt waren. Vervolgens gingen veel mensen met het uitgebreide advies aan de haal en bij een andere tandartsenpraktijk (zowel in binnen- als buitenland) een behandeling laten uitvoeren. In sommige gevallen zelfs gebaseerd op de zienswijze en het advies van de Biologische Tandarts.

Met deze uitdagingen zijn MarketEagle en De Biologische Tandarts samen aan de slag gegaan.

Aanpak

Om deze doelstellingen te bereiken is het project gestart met een strategiesessie. Voorafgaand aan de strategiesessie is een zoekwoorden (keyword) onderzoek uitgevoerd, beschikbare data bekeken en een concurrentieanalyse uitgevoerd. Tijdens de sessie zijn we dieper ingegaan op de beschikbare data, doelgroep (o.b.v. persona’s), customer journey, doelstellingen en zijn verwachtingen van de klant en planning besproken. Daarnaast is het aanmeldingsproces voor nieuwe cliënten en de mogelijkheid om een informatieaanvraag te doen via de website uitvoerig besproken.

Op basis van de strategiesessie is besloten om de doelstellingen te bereiken door het bouwen van een nieuwe website die goed vindbaar is in de zoekmachines, de besproken doelgroep op de juiste manier aanspreekt en tot nieuwe kwalitatieve aanmeldingen leidt. Daarnaast is er gekozen voor een webdesign dat een biologische en gezonde leefstijl uitstraalt.

Er is een zelftest ingericht waarmee bezoekers op de website kunnen testen of de holistische aanpak bij hen past. Daarbij is de aanmeldprocedure  zo ingericht dat het werkt als een filtermechanisme om kwaliteit van de aanmelding te verbeteren.

Daarnaast is er een FAQ pagina gemaakt en de mogelijkheid om een (betaald) consult aan te vragen. Daarmee is een oplossing geboden om niet-cliënten van goede basis informatie te voorzien in een vroeg stadium. Is er meer advies nodig dan kan op de website gekozen worden voor een betaald consult.

Resultaat

Het resultaat van ons voortdurende partnership met De Biologische Tandarts is een goed functionerende website die op (voor de doelgroep) belangrijke keywords hoog scoort in de Google Ranking. De nieuwe website genereert een structurele aanwas van nieuwe aanmeldingen die kwalitatief goed zijn. Dit zorgt ervoor de praktijk een structurele aanwas van nieuwe cliënten kan verwelkomen en de groeidoelstellingen kan realiseren.

De kwaliteit van de mensen die zich aanmelden is substantieel verbeterd met een conversiepercentage van 85% van aanmelding naar cliënt. Daarnaast is er een tijdsbesparing gerealiseerd door een efficiënter intakeproces dat begint op de website. Nu zijn medewerkers met name bezig met werkzaamheden voor kwalitatieve klanten die passen bij de holistische aanpak.

Conversies %
van aanmelding naar cliënt

Nieuwe situatie 85%
Oude situatie 45%

Disciplines

Strategie
Web Development & Design
Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Wat de klant zegt

“Online vindbaarheid en onze aanmeldingsprocedure zijn sterk verbeterd t.o.v. oude situatie wat heeft geleid tot enorme groei van nieuwe cliënten.”

Peter Dros
Biologische Tandarts
Kennismaken?

PLAN EEN VRIJBLIJVENDE GROWTH CALL

Nu Inplannen